mandag 22. august 2011

Rose-kake





I vår så jeg en kake liknende denne på internet. 

Denne ville jeg lage den til min egen 40 års dag!







Jeg ble inspirert av å følge Manuelas passion4baking.com.

Der fant jeg oppskrift på Vintage-cake. Det er denne jeg har brukt til min rose-kake.







Rosene lages på samme måte som roser på cupcakes.

Jeg måtte lage noen test-roser i forkant, for å se hvordan de holdt seg i kjøleskapet over natta.

Det gikk veldig greit.







Jeg hadde en fantastisk flott feiring med 22 supre damer!

Alle var imponert over kaka, og det var jo spesielt kjekt!







Kaka består av 4 lag sjokoladekake, med bringebærkrem mellom.

Jeg satte kaka i fryseren noen timer, før jeg tok på rose-kremen - da ble det lettere å jobbe med den.

Det var veldig kjekt å lage kaka, og smaken var også god!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar