onsdag 18. april 2012

Prinsesse dukke-kake






Sinikka ville ha Tornerose-kake til 5 års dagen sin.

















Tante Unni fikk anledning til å prøve ut en ny form.

Jeg bakte sjokoladekake - og putta oppi en kake-dukke.















Her måtte jeg prøveskrive Sinikka -

for å se om jeg klarte det på frihånd.















Kaken er pynta med smørkrem. 

Jeg fant en enkel oppskrift på nettet.

Jeg blanda 300g smør og 300g melis.

Jeg tok oppi noen sitrondråper,

for å få en mer frisk smak på kremen.

Men jeg kjente lite til sitronen.

Jeg blanda i rosa farge.















Kaken sett bakfra.















Jeg  pynta med en del spiselige sølvkuler.

Det var litt vanskelig å sette lys på denne kaka.

Vi ble derfor enige om å ta lys på en annen kake.















Kaken sett ovenfra.















Gratulerer med 5 års dagen, Sinikka!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar