torsdag 17. november 2011

Juleverksted hos Mrs Hardy






Jeg ble invitert på juleverksted hos Manuela.

Jeg har lenge hatt lyst å lage noe i betong.

Her stod utstyret klart, så det var bare å sette i gang.

Vi støpte i melkekartonger. Greina satte jeg i da jeg kom hjem.

Den kan brukes til julepynt, smykker eller annet.











Jeg støpte også en lyse-stake.

Jeg tok et engangs plast-glass i sementen,

og så fikk jeg plass til et te-lys.

Den ble litt "ruglete" på kanten, men det ble bare litt røft.











Neste prosjekt: Smykke-boks.

Jeg fant et fint papir med cupcakes, til å pynte esken med.










Hva skjuler seg i boksen?









Et hårbånd!

Med bruksanvisning.










Siste prosjekt: Lys og julekule.

Endelig fikk jeg anledning til å pynte lys med serviett-motiv!

Det var både kjekt og greit, så det blir nok ikke siste gang.

Julekula er en isopor-kule dekket med serviett-motiv,

ved hjelp av dcoupage-lim.

Litt klissete - kanskje lurere å lage halve kula om gangen,

så den får tørke innimellom.

Jeg har malt en rosa vegg på kjøkkenet mitt, 

og er veldig spent på hvordan jeg skal pynte til jul i år.

Disse rosa engle-serviettene var derfor et spennende utgangspunkt.



Det var veldig kjekt å få være med på Manuela sitt juleverksted!

Jeg ble kjent med Tonje og May Helen,

som har bloggene: Dagdrømmeren og KROnPRINSESSENE.



Det var kjekt å se Manuelas hjem "live" -

jeg har lenge bare sett det på bloggen i ukeblader og på TV.



Tusen takk for en koselig og inspirerende kveld, Manuela! 










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar