torsdag 20. oktober 2011

Rosa sløyfe konkurranse






Det er veldig inspirerende å følge med på bloggen til Manuela i Passion4baing!

Alt hun lager er aldeles nydelig å se på,

og hun har gode detaljerte beskrivelser, om vi vil prøve å lage det samme.

Da jeg var i London, starta hun en konkurranse i samarbeid med Kitch'n.no.

De ville fokusere på Rosa sløyfe kampanjen, og ba folk om å lage muffins med Rosa sløyfe motiv.

Hver dag ble det kåret en vinner, 

og ut av de 7 vinnerne ble det trukket ut en vinner av en Rosa Kitchen Aid.

Lokale Ellen fra "EllensSweetWorld" ble vinneren.

Jeg fulgte innspurten, og syntes det var utrolig spennende!

Jeg ble både stolt og glad da Ellen vant!

Kitch'n ville donere enda en Rosa Kitchen Aid, 

så det ble starta en ny konkurranse som skulle vare 2 uker.

Jeg ble superinspirert! Slike konkurranser trigger meg -

samtidig var dette en glimrende anledning til å få teste det nye kakeutstyret jeg hadde kjøpt i London.










Ved hjelp av den nye cupcake-kakeforma og den nye rose-utstikkeren,

laga jeg denne kaka.

Guttene mine var helt sikre på at jeg ville vinne - gøy med engagement fra deres side også!










Neste prosjekt var denne kaka.

Jeg fant en kjeks-oppskrift, og var mest interessert i å teste ut de nye stjerne-formene mine.

10 stjerner som satt oppå hverandre, lager et juletre.

Men konkurransen er hard.










På denne kaka fikk jeg teste ut min nye runde form på 20 cm i diameter.

Jeg fikk prøve ut mitt nye modelleringsverktøy på blomstene.

Jeg prøvde for første gang hvit marsipan - kjøpt i London.

Og jeg laga prinsessekrone i Royal Icing, for første gang.

Jeg hadde sett på de andre konkurransebildene, at det var viktig å presentere kaken på en god måte.

Jeg forsøkte med å holde meg til fargene rosa og hvit, og pynte med tekstil-roser.

Men konkurransen er fortsatt hard.

Jeg hadde tenkt å stoppe med disse 3 kakene.

Men da en uke var gått, ble jeg gira på å lage en gjeng cupcakes, og fortsette.










Vanilje-cupcakes toppet med "Guf" - noe jeg kjøpte i Danmark i sommer,

som pleier serveres sammen med soft is.

Jeg jobba mye med hvordan jeg skulle pynte rundt -

fant frem blondeduk og roser.

Men konkurransen er hard....




Neste prosjekt var muffinsens på bildet øverst i dette innlegget.

Igjen vaniljemuffins - i teflon-muffinsformer - med marsipan pynt.

De små muffinsene og kakestykket, laga jeg med noen former jeg fant i en lekebutikk i London.

Jeg syntes de ble supersøte! Jeg la bildet inn på konkurransen.

Neste morgen (i dag), sendte jeg de to eldste guttene på skolen, som vanlig.

Etterpå tok jeg en titt på facebook.

Der så jeg et innlegg fra min venninne, Monica.

Hun gratulerte meg som dagens vinner i Passion4baking.

Det begynte å krible inni meg - jeg ble superspent - kunne det være sant?

Og det var sant! Jeg ble så utrolig glad! For en ære!





Jeg har fått utrolig mange positive tilbakemeldinger på kakene jeg lager.

Det er veldig kjekt, og det inspirerer meg til å bake mer.

Men jeg har aldri før konkurrert med andre kakebakere.

Det har vært litt tøft -  utviklende - og veldig inspirerende!

Jeg har måtte strekke meg på noen områder - bla a hvordan presenterer jeg kakene mine?

Hvilken lyssetting er best - dagslys - eller bilder med blitz?

Jeg har fulgt konkurransen nøye, og har fått mange gode idèer.

Der er utrolig mange dyktige folk der ute!










Det er lov til å sende inn flere bidra, også for dagens vinnere.

Jeg har ingen ambisjoner om å vinne flere dager, 

men jeg har sendt inn dette forslaget i dag, 

 og jeg kommer til å sende inn et i morgen.

Jeg har laga disse muffinsene til konkurransen, og har lyst til å vise dem fram.










Så nå blir det veldig spennende å se 

om jeg er så heldig å bli trukket ut som vinneren blant de 14......

Følg med - følg med.......





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar