søndag 11. september 2011

Postmann Pat kake







Trym er glad i Postmann Pat.

Han er blitt 2 år, og jeg fikk lage kake.










Jeg brukte Postmann Pat og Miss figurer i plast. De tilhører en leke-bil som guttene mine har hjemme. Kaka måtte være ca samme størrelse som bilen, for å stå i stil med figurene.
Først tenkte jeg å lage selve bilen som kake, men så kom jeg til å tenke på at den kanskje ble litt i det minste laget. Derfor endte jeg opp med å lage litt grønt gress som bilen kunne stå på.

Jeg laga en sjokolade-langpannekake. Den ene delen ble det grønne gresset, og den andre delen ble delt opp og satt sammen til postbil. Jeg brukte sjokoladekrem til å lime delene sammen.










Neste steg var å dekke kaka med sjokoladesmørkrem.

Deretter satte jeg kaka i fryseboksen. Den ble helt hard, og det ble enkelt å kle kaka med marsipan.

Mens kaka tinte, ble marsipanen litt våt og blank. Da ble det veldig enkelt å lime på pynt.












Her er kaka dekka med marsipan.

Jeg skrev Trym på bilskiltet.









Her er kaka fra den andre sida.

Jeg skrev POST med gul melisglasur.

Jeg hadde ikke beregnet at glasuren begynte å skli på den våte marsipanen......

Stadig nye erfaringer.....











På bilskiltet bak, skrev jeg 2, fordi Trym er 2 år.

Dørene bak er litt skjeve - tydelig tegn på at dette er håndarbeid.












Slik så kaka ut med 2 lys på taket.


Gratulerer med dagen, Trym!







1 kommentar: