søndag 19. juni 2011

Lego-bursdag



Jeg ble godt fornøyd med dette fargerike lego-pynta bordet! Lego-hodene fylte jeg med potet-skruer og french fries. Vi satte en duplo-mann ved hver tallerken, og så kunne ungene bygge med duplo når de var ferdig å spise.






På selve bursdagen, fikk Simon denne gule kaka. Der var fem lys på den, og han fikk den da vi vekte ham på morgenen. Brødrene måtte selvsagt også få hver sin kake til frokost.

Det er sjokoladekake som er dekket med sjokoladesmørkrem og marsipan.





Så begynte jeg å lage pynten til det som skulle serveres i bursdagen. Alt er laga av marsipan.





Lego-hodene har ulike uttrykk.





Jeg limte dem fast på muffinsene med melis.





En god anledning til å innvie mitt nye cup-cake stativ.





Lego-klossene laga jeg med et redskap jeg kjøpte i Lego-land - endelig kom det til nytte!






Jeg satte marshmallows på grillspyd, og limte lego-klossene fast med melis.




                                                      


Jeg tok på noen "papir-snurrer" for å lage mer fest-stemning. Pinnene er festet i oasis, kledd med sølvpapir.






Så kommer vi til lego-kaka!

Igjen sjokoladekake dekket med sjokoladesmørkrem og marsipan.





Her skal lysene blåses ut i Simons barneselskap.






Lagde en liknende kake til familieselskapet.





På Dropsen på Kvadrat fant jeg Lego-snop!






Perfekt for en lego-bursdag! Litt vel pastell i fargene og litt harde, men veldig gøy - de kunne til og med bygges sammen!






Gjestene måtte selvsagt få hver sin Lego mini-figur!






Simon i lego-bokstaver.






Litt lego-pynt på veggen.







Og så måtte vi bygge opp mye av Duplo-en vi har fra før, slik at barna bare kunne gå rett i gang med lek.









Kake-bordet fra familieselskapet.




1 kommentar:

  1. Lego tema bursdagen likte jeg KJEMPE godt. Skal jeg husker på til neste år. Kanskje 7 åringen ønsker seg en liknende bursdag :0) Må si du er råflink.. Skikkelig imponert over det du får til og alle de nydelige kakene du lager :0)

    Klem fra Jane.

    SvarSlett