tirsdag 24. mai 2011

Flyvertinne kake




En flyvertinne har blitt 40 år!






Hun flyr med SAS.






Bursdagen skulle feires - flere av kollegene skulle være gjester,

og jeg fikk utfordringen: Kan du lage en flyvertinne-kake?







Jeg søkte på Flyvertinne-kaker på nettet - men der var ingen treff.......

Jeg tenkte først at en slik kake kan jeg ikke lage.....







Men så snakka jeg med kreative sjeler, tenkte litt mer, og kom frem til et forslag.

Dette er en sjokoladekake med sjokoladekrem inni og sjokoladesmørkrem rundt.

Flyet er kledt med marsmallowsfondant - den blir helt hvit. Ellers har jeg brukt marsipan. 

Fant ut at sy-erfaringene mine også kom godt med når jeg skulle lage marsipan-jakke til dukka. 

Vingene har jeg klippet ut av et plast-lokk, og kledt med fondant og marsipan. 







Dersom du øsnker å treffe flyvertinne Hilde:

Fly med SAS!



1 kommentar: