tirsdag 19. juni 2012

Smurfe-bursdag





Simon ville ha Smurfe-bursdag da han ble 6 år.

















Bursdagsbordet.

Jeg kjøpte glass og servietter mm, på Pirater og Prinsesser.

Tallerkener kjøpte jeg på Ikea.

Duken er også fra Ikea - jeg har sydd sammen to fleece-pledd.

Jeg laga forbokstavene til barna i sukkerpasta,

og brukte dem som "bordkort".

Barna fikk beskjed om å sette seg der de fant forbokstaven sin.

Tenkte at jeg måtte utfrodre disse skoleklare barna litt...















Her er bordet dekket til Familieselskap.

Vi inviterte til "Åpent hus",

så her har jeg satt frem glass, skjeer,

servietter, brus mm.

Resten kunne de forsyne seg med på kjøkken.















På morgenen ble Simon vekket til sang, gaver og denne kaka.















Til barenbursdagen, laga jeg denne sjokoladekaka,

dekket med sukkerpasta.















Til familieselskapet, laga jeg denne sitronkaka,

som jeg pyntet med spieslig bilde.














Cupcakes-stativet ble fylt med Smurfe-cupcakes.















Vi laga også Smurfe-gelè!

Jeg hadde nylig laga Sjørøverskute-kake, med gelè som hav,

og Simon ville at jeg skulle lage noe liknende til bursdagen hans.















Marshmallows pyntet med sukkerpasta -

dekorativt og godt.

Denne gangen brukte jeg sugerør i stedet for grillspyd.

Litt mer fargerikt og barnevennlig.

















Godteposene bestod av Lego og Smurfe-bombom.

Vi prøver å gi barna lego - og unngå snop.

Men denne gangen måtte jeg jo bare ha med litt snop - det passa så godt med tema!



SMURFE-JAKT

Barna fikk godtposer i premie - etter å ha vært med på Smurfe - jakt.



SMURFEN BEFALER:

Dette er en variant av "Kongen befaler". 

Simon var Smurfen - han befalte at barna skulle bli Kløne-smurf, Sinna-smurf, 

Gargamel...


STIV SMURF:

Dette er en variant av "Stiv heks".

Sigbjørn var utkledd som Gargame. Han skulle fange alle smurfene.

De som ble tatt, måtte stå helt stille, til Simon kom og befridde dem.

Det er fantastisk å se hvordan barna bare elsker å løpe når noen prøver å fange dem!


VANNBALLONGER:

Siste post før premie, var å kaste vannballonger på Gargamel.

Denne gang var det storebror Ruben som kledde seg ut som Gargamel.

Det var mye latter og glede, da ungene fikk kaste vannballonger på ham.



Før barna gikk hjem, fikk de se litt Smurfe-tegnefilm.















Det var en kjekk bursdag,

og bursdagsbarnet var storfornøyd!



Gratulerer med 6-års dagen, Simon!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar