søndag 8. januar 2012

Puppy Paws kake









Rebecca ønska seg Puppy Paws kake til 4-års dagen sin.














Jeg brukte litt tid på å finne ut hvordan jeg skulle løse denne oppgaven.

Jeg fant til slutt en pepperkake-hundeform på nettet.

Den forstørra jeg, printa ut, og la oppå ei langpanne sjokoladekake.

Så skar jeg ut hunde-kaka.















Her er kaka dekka med sjokoladeglasur.

Tidligere brukte jeg smørkrem mellom sjokoladekake og marsipanlokk.

Nå har jeg begynt å bruke sjokoladeglasur - det smaker mye bedre.


















Jeg hadde tenkt å lage ører, føtter og hale i marsipan,

og legge delene oppå det første marsipan-lokket.

Men da jeg skulle begynne med det, 

fant jeg ut at jeg kunne lage tynne marsipan-snorer,

og så kunne jeg lage omriss med dem.

Jeg ble godt fornøyd med løsningen.








Gratulerer med dagen, Rebecca!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar