onsdag 28. desember 2011

Ridderborg






I februar 2010 laga jeg Ridderborg til guttene.

Jeg har alltid vært fashinert av leker til barn.

I flere barnehager har jeg sett dukkekrok -

der det er laga 2 vegger, for å lage et mini-hus til barnas lek.

Med 4 gutter i huset, ble det mer naturlig for meg å lage ridderborg.











Jeg tenkte først å lage en ramme som jeg skulle kle med sponplate.

Men sponplatene er ganske store - hvordan skulle jeg kunne frakte dem

fra butikken og hjem?











En dag var jeg innom Ikea.

Der hadde de ubehandla furu-bord til kr 49,- per stk.

Hver bordplate var ca 90x90 cm.











Jeg kjøpte 6 bord. 

Jeg brukte 4 bordplater på forsiden + en hobbyplate str 40x60 over døra.

Jeg brukte 2 bordplater på siden + en hobbyplate str 20x180 inn mot veggen.

Jeg skar ut døråpning og vinduer med stikksag.

På høyre side inni hytta, der det er 2 vindu, har jeg laga 2 etasjer.











Der ble mange bordbein til overs.

Disse brukte guttene til å lage fengsel med.











Her er borga ferdig mala.

De blå pyntekantene på toppen, er laga av sponplaterester fra garasjen.

Jeg har sydd gardiner,

og jeg har pynta med drager.











Dette bildet kom en dag i "Foreldre og Barn".

Jeg sendte bilder til bladet, og ble premiert med en vekkerklokke for barn.












Her titter Daniel ut av vinduet.












Her har også Simon (4) klatra helt til toppen.






Jeg håper ridder-guttene mine får mye glede av borga!

Jeg storkoste meg i hvert fall da jeg laga den!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar