tirsdag 18. oktober 2011

Kjøttdeig-muffins






Der er mye inspirasjon å hente på nettet.

Det er kjekkest å lage mat når en er inspirert.

I dag har vi hatt kjøttdeig-muffins til middag.











Jeg fordelte Gildes kjøttdeig i de 12 hullene på muffinsbrettet mitt.

Egentlig en veldig grei måte å lage kjøttkaker på.

Jeg krydra litt oppå kjøttdeigen.

Deretter stekte jeg muffinsene ved 200 grader i ca 20 min.

Potetstappen la jeg i en plastpose (str brødpose).

Da den var noe avkjølt, klipte jeg hull i posens ene hjørne,

og kunne så sprute topping på muffinsene.

Jeg synes ofte at det blir for mye glasur og sukker på toppen av vanlige cupcakes,

men her kunne jeg med god samvittighet sprute på en god dæsj.










Kjekt å lage - godt å spise!

Kan anbefales!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar