søndag 3. juli 2011

Sjørøverskute kake




En sjørøver-skute til Aron August!







Prøvde ut ny oppskrift fra min gode nabo, Mette.







Glasuren består av melkesjokolade, smør, sukker og fløte.

Tror jeg kokte den litt lenge, for den begynte å nærme seg karamell i konsistens.

Men den var veldig god!







Aron August er 4 år!







Jeg hadde så mye glasur, at jeg lot resten av den være på fatet som hav.

I havet svømmer fisker og krokodiller.

Gullmyntene skulle også pynte på fatet, men der ble ikke plass, så de havna på skuta.

De grønne stjernene, skattekista mm, er laga av marsipan.







Jubilanten ble spurt om hvor vi skulle skjære et stykke til ham.

Han svarte: "Jeg tar gjerne hele kaka!"

Gratulerer med dagen, Aron August!







2 kommentarer:

  1. Du er bare såå flink..skjønner ikke hvordan du får det til jeg. De ser bare nyydelige ut. Du skulle ha startet egen bedrift du..laget kaker på bestilling. Og kanskje en liten kafe, der du solgte dine nyydelige kaker og cupcakes..

    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Hege! Jeg synes det er veldig gøy!

    SvarSlett